Netradicinės edukacinės erdvės įrengimas vaikams suteikė pažinimo džiaugsmą
Daiva Kočiūnienė
Ikimokyklinio ugdymo skyriuje lauko aplinka buvo patraukli, tačiau norėjosi, kad ugdymo aplinka būtų ne tik graži, bet ir padedanti pastebėti, pažinti, mokytis, todėl nutarėme sukurti ką nors netradiciško, kas sudomint vaikus, palengvintų ugdymo(si) procesą, paspartintų vaikų pasiekimo žingsnius.
Atsižvelgiant į vaikų norą išbandyti kas nauja ir nepatirta, ugdomajai vaikų veiklai paįvairinti įrengėme netradicinę erdvę – šiltnamį. Čia vaikai skatinami patirti bendravimo ir pažinimo džiaugsmą, žadinama jų vaizduotė ir kūrybiškumas.
Vaikai patys sodino, sėjo, ravėjo, laistė įvairias daržoves, uogas, vaistažoles. Visi džiaugėsi dygstančiais daigeliais. O vėliau, kai derlius užaugo, valgė pačių išaugintas daržoves, ragavo žolelių arbatas, o prieskonius darželio virėjos panaudojo gamindamos maistą.
Ikimokyklinukai prižiūrėjo ne tik savo lysvę, bet palaistydavo ir draugų auginamas gėrybes, todėl sutvirtėjo bendruomeniškumo jausmas. Visais pojūčiais tyrinėdami auginamus maistinius ir vaistinius augalus, vaikai susipažino su skonių, spalvų, formų įvairove. Šis mažas daržas vaikams suteikė galimybę aktyviai veikiant pažinti visas augalų augimo stadijas, ugdė jų socialinę patirtį: mokė pareigingumo, atsakomybės, pratino saugoti augmeniją ir vertinti jos teikiamą naudą sveikatai.
Stengėmės, kad mūsų ugdymo įstaigos aplinka būtų ne tik graži, bet ir padedanti pastebėti, pažinti, mokytis. Ši nauja veikla suteikė vaikams gyvenimiškos patirties, meilės gamtai, sustiprino jų tarpusavio santykius, atsakomybės jausmą.