EDUKACINĖS ERDVĖS IR GAMTOS KOMPOZICIJOS MOKYKLŲ APLINKOJE >>>
Reprezentacinė zona. Veisiejų Sigito Gedos gimnazijos teritorija turi savo reprezentacinę zoną, kuri yra visos teritorijos vizitinė kortelė. Čia suformuoti želdynai tarsi kužda, ko galima tikėtis įžengus į gimnaziją.Sudarytas augalų pažintinis takas. Augalų informaciniai sistemai mokiniai pasiūlė tris idėjas. Vyresnių klasių mokiniai per medžių technologijų pamokas pagamino medinius užrašus, lenteles, o jaunesnių klasių mokiniai pasitelkę informacines technologijas atspausdino barkodus. Integruojant technologijų pamokas, priimami meniniai sprendimai. Taikomi mažosios architektūros elementai – stogastulpis, vėjarodis, augalų kopėtėlės, vasarinių gėlių medis kalvystės darbai, medžio drožiniai.
Pasyvaus poilsio zona. ( Vidinis kiemelis). Jaukus vidinis kiemelis kviečia mokinius pailsėti po pamokų ar pertraukų metu, susipažinti su augančiais augalais. Prie puskiparisių, tujų, kadagių gražiai dera margalapis šeivamedis, europinis pūkenis, svyrantis kaulenis, rūgštinis žagrenis.
Galima pasigėrėti gražiu kraštovaizdžiu, prisiėsti lauko klasėje ant suoliuko ir gėrėtis saulėlydžiu, klausytis vėjo ošimo, pasimėgauti ežero vėsa. Aplinka skirta ne tik gėrėtis bet ir vesti pamokas, rengti renginius, pažinti ir tyrinėti, stebėti vandens gyvūniją ir augaliją.
Aktyvaus poilsio zona. Aktyvaus poilsio zona ( įvairios žaidimų ir sportavimo aikštelės, bėgimo takas) įsilieja į pasyvaus poilsio zoną, kurioje vyrauja įrengti įvairių formų mišrūs gėlynai.
Vaistingųjų augalų gyvatėlė. Vaistažolės – gamtos dovana. Mokiniai susipažįsta su vaistažolių gydomosiomis savybėmis. Renka ir džiovina vaistažoles, organizuoja arbatos gėrimo pertraukas. Integruojama etninis, sveikatos, pažinimo ugdymas. Vaikai augina ežiuoles, šalavijus, raudonėlius, mėtas ir kitas vaistažoles, mėgaujasi natūralia kvapų terapija.