Veisiejų Sigito Gedos gimnazija 2020-2022 metais įgyvendina bendrai finansuojamą pagal
Europos Sąjungos programą “Erasmus+” Mokyklų mainų strateginės partnerystės
projektą
“Think Global-Act Local” (“Mąstyk globaliai-veik lokaliai”).
Projekto partneriai:
|
Germany - Straubing |
|
Turkey – Bayrakli/Izmir |
![]() |
Lithuania – Veisiejai |
![]() |
Portugal - São João da Talha Agrupamento de Escolas de São João da Talha https://sites.google.com/a/aesjt.pt/agrupamento-de-escolas-de-s-joao-da-talha/ |
![]() |
Finland – Sotkamo |
![]() |
Turkey – Kusadasi |
Tokios pasaulinės problemos kaip klimato kaita, atmosferos tarša, atliekos kelia didelį nerimą ir daro poveikį kiekvienam iš mūsų, todėl vienas iš būdų, kaip galima prisidėti prie pokyčių, yra efektyvus jauno žmogaus švietimas vėliau padedantis priimti teisingus spendimus.
Projekto tikslas ir uždaviniai – stiprinti mokinių supratimą apie žmogaus ir gamtos santykių harmoniją trimis būdais: apsaugant gamtą, kovojant su klimato kaita bei keičiant gyvenimo būdą.
Partnerių mokyklos dalinsis gerąja patirtimi aplinkos apsaugos bei ekologinio sąmoningumo ugdymo tema, įvairiais ekologinės kultūros ugdymo ir natūralių išteklių saugojimo metodais, susipažins su skirtingomis kultūromis. Projekto dėka mokiniai formuos aplinkosaugos įgūžius per įvairias veiklas, ugdys kolektyvinės atsakomybės už aplinkos apsaugą jausmą.
Projekto LOGOTIPAS
Projekto koordinatorė gimnazijoje anglų k. vyresnioji mokytoja Vaida Slančiauskienė
Ketvirtasis Erasmus+ projekto „Think Global-Act Local“ šalių partnerių susitikimas Portugalijoje
V.Slančiauskienė
Lapkričio 21 – 27 dienomis Agrupamento de Escolas de S. Joao da Talha mokykloje, Lisabonoje vyko ketvirtasis programos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Think Global-Act Local“ (Nr. 2020-1-DE03-KA229-077369_2), finansuoto „Erasmus+“ lėšomis, partnerių susitikimas. Jame dalyvavo partnerių mokyklų atstovai iš Lietuvos, Portugalijos, Suomijos, Turkijos ir Vokietijos.
Atvykę mokiniai buvo apgyvendinti portugalų šeimose, todėl turėjo galimybę artimiau pažinti Portugalijos kultūrą ir tradicijas, paragauti portugališkų patiekalų.
Pirmoji vizito diena mokykloje prasidėjo nuo susipažinimo veiklų. Mokiniai, dirbdami grupėse, atliko kūrybinę užduotį, kuriai buvo panaudotos tik ekologiškos medžiagos. Visi dalyviai lankėsi vietiniame atliekų perdirbimo centre, kur buvo pristatyta ir vizualiai parodyta, kaip perdirbamos atliekos bei kur jos panaudojamos. Kiekviena šalis dalyvė pristatė didžiausias savo šalies taršos problemas, jų įtaką biologinei įvairovei ir galimus taršos mažinimo aspektus.
Kitomis dienomis vyko aktyvios su projekto tema susijusios veiklos. Lankėmės Lisabonos universiteto laboratorijoje ir stebėjome joje atliekamus tyrimus, taip pat žiūrėjome videofilmą apie Portugalijos miškų nykimo problemas ir jų išsaugojimo galimybes. Gaminome natūralų muilą, diskutavome apie vandens suvartojimo normas partnerių šalyse bei jo rezervus. Buvo apibendrinta mokinių apklausa, kiek šeimose suvartojama vandens per savaitę ir kokie būdai padeda taupyti vandens išteklius. Portugalijos mokiniai parodė vaidinimą apie vandens išteklių valdymo svarbą.
Lankėmės antrame pagal dydį pasaulyje Lisabonos okeanariume, turinčiame didžiulę koralų ir tropinių žuvų įvairovę, skirtingas ryklių, vėžlių ir jūrinių žuvų rūšis. Matėme pingvinų ir jūrinių ūdrų šeimas. Taip pat gėrėjomės itin turtingu miesto kultūriniu paveldu, nepaprasto grožio architektūra, vykome į interaktyvaus mokslo ir technologijų muziejų bei į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą kalnuotoje vietovėje plytintį Sintra miestą.
Paskutinėmis vizito dienomis projekto dalyviai aptarė įgyvendintas veiklas, įvertino bendrus rezultatus ir susitarė dėl būsimo susitikimo Suomijoje veiklų organizavimo. Dalyvio pažymėjimai buvo įteikti specialiai projektui skirtame vakare, dalyvaujant mokyklos bendruomenei, atvykusius vaikus apgyvendinusių šeimų nariams bei projekto dalyviams.
Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Trečiasis Erasmus+ projekto „Think Global-Act Local“ šalių partnerių susitikimas Veisiejuose
V.Slančiauskienė
Rugsėjo 25 – spalio 1 dienomis Lazdijų r. Veisiejų Sigito Gedos gimnazijoje vyko trečiasis programos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Think Global-Act Local“ (Nr. 2020-1-DE03-KA229-077369_2), finansuoto „Erasmus+“ lėšomis, partnerių susitikimas. Jame dalyvavo partnerių mokyklų atstovai iš Lietuvos, Portugalijos, Suomijos, Turkijos ir Vokietijos.
16 atvykusių mokinių buvo apgyvendinti lietuvių šeimose. Mokiniai susipažino su mūsų kultūra, tradicijomis ir papročiais, ragavo lietuviškų patiekalų, bendraudami tarpusavyje anglų kalba tobulino ir ugdė kalbines kompetencijas.
Vizito Lietuvoje veiklos buvo orientuotos į jauno žmogaus ekologinės savimonės ugdymą. Projekto dalyviai buvo skatinami domėtis ne tik aplinkos ir gamtos apsauga, bet ir praktikuoti palankų aplinkai gyvenimo būdą. Tai lemia jaunimo gebėjimą spręsti aplinkosaugos problemas, formuoja aplinkosauginę kultūrą ir etiką, vertybes, pažiūras, įgūdžius bei elgesį.
Susitikime dalyviai pristatė savo šalių paveldo vietoves, paplitusias ir nykstančias gyvūnų bei augalų rūšis, aplinkosaugos aspektus ir jų poveikį aplinkai, efektyvius žmogaus veiksmus kovojant su klimato kaita, atlikto tiriamuosius darbus: tyrė lietaus, ežero, mineralinio ir geriamojo vandens savybes, išskyrė iš vaisių DNR. Mokiniai pademonstravo vizualinę mitybos grandinės sistemą, o susipažinę su hidrolato išgavimo procesu, gamino natūralų produktą, kuris dažniausiai vartojamas kaip ekologiška kosmetikos priemonė. Iš natūralaus bičių vaško gamino žvakes, tyrinėjo žiedadulkes ir aiškinosi, iš kokių augalų nešamas medus, įgijo žinių apie bičių svarbą ir jų išsaugojimą. Taip pat mokiniai gamino ekologišką, aplinką tausojantį šveitiklį, robotikos užsiėmimuose statę Lego miestą, kuris naudoja vėjo jėgainių pagamintą elektros energiją.
Naujų patirčių projekto dalyviai įgijo įdomiose bei naudingose edukacinėse veiklose, kuriose buvo naudojamos tik iš gamtos išgaunamos žaliavos. Rudaminos amatų centre dalyvavo pynimo iš augalų edukacijoje, o Druskininkuose dalyvių laukė „Sūri pamoka“, kuri vyko menininkų T. ir A. Česnulevičių druskos studijoje. Trakų rajone projekto partneriai aplankė Alpakų ūkį, kur ne tik sužinojo apie alpakų auginimo aspektus ir ekologinio ūkio puoselėjimą, bet ir mėgavosi bendru laiku su 59 alpakomis. Energetikos ir technikos muziejuje Vilniuje mokytojai ir mokiniai dalyvavo paskaitoje „Tradicinė ir alternatyvi energetika“. Siekdami ugdyti pažinimo kompetencijas, visi dalyvavo bendroje šakočio kepimo edukacijoje, o formuojant komandinio darbo įgūdžius, mokiniai buvo aktyviai įtraukti į praktines-žaidybines veiklas, susietas su projekto tema.
Paskutiniąją vizito dieną aptarti įgyvendintas veiklas, įvertinti bendrus rezultatus ir pristatyti nuveiktus darbus susirinko ne tik visi projekto dalyviai, mokinių tėvai, Veisiejų seniūnas Z. Sabaliauskas, bet puoselėjant bendrystę nuotoliu pabendrauti prisijungė ir atvykusiųjų iš užsienio mokinių tėvai.
Šis leidinys (ar kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Antrasis Erasmus+ projekto „Think Global-Act Local“ šalių partnerių susitikimas
V.Slančiauskienė
Birželio 16 – 22 dienomis Kusadasi, Turkijoje, vyko antrasis programos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Think Global-Act Local“ (2020-1-DE03-KA229-077369_2) partnerių susitikimas. Jame dalyvavo partnerių atstovai ir mokiniai iš Turkijos, Lietuvos, Suomijos, Vokietijos ir Portugalijos.
Mokiniai buvo apgyvendinti turkų šeimose, kur turėjo galimybę susipažinti su Turkijos tradicijomis ir papročiais, paragauti tradicinio maisto, tobulinti bendravimo bei anglų kalbos vartojimo įgūdžius. Susitikime partnerių mokyklos pristatė pranešimus apie tradicinio maisto gaminimą iš natūralių žaliavų ir vartojimą, taip pat turėjo galimybę paragauti pačių pagaminto tradicinio maisto. Itin kūrybingi ir įdomūs buvo skirtingų kultūrų mitologijos istorijų, susijusių su gamta ir paaiškinančių įvairius gamtos reiškinius, pristatymai. Išvykų metu aplankėme ekologišką ir tvarų žemės ūkį, ragavome jame augančių uogų, daugiau sužinojome apie alyvuogių auginimą. Čia alyvmedžiai užima svarbią vietą Turkijos kultūroje ir ekonomikoje. Lankėmės alyvuogių ir alyvuogių aliejaus muziejuje, kuriame perteiktas visas alyvuogių aliejaus gamybos procesas. Didelį įspūdį paliko galimybė aplankyti Efesą – vieno didžiausių antikinio miesto griuvėsius. Nacionaliniame parke tyrinėjome augančius valgomuosius augalus ir prieskonius medžius.
Pakutinę vizito dieną buvo aptartos būsimo susitikimo Lietuvoje projekto įgyvendinimo veiklos.
Pirmasis Erasmus+ projekto „Think Global-Act Local“ susitikimas Vokietijoje
V.Slančiauskienė
Balandžio 24 – 30 dienomis, Štraubinge, Vokietijoje, vyko pirmasis programos „Erasmus+“ mokyklų manų partnerysčių projekto „Think Global-Act Local“ (2020-1-DE03-KA229-077369_2) partnerių susitikimas. Dalyvavo partnerių atstovai iš Vokietijos, Lietuvos, Suomijos, Turkijos ir Portugalijos.
Susitikime buvo pristatytos dalyvaujančių šalių partnerių mokyklos, vietovės, pasidalinta informacija apie kiekvienos šalies dalyvės natūralius gamtinius išteklius, kultūrinį paveldą bei kaimo ir miesto tvarios aplinkos gerinimą. Vizito metu vyko nuotolinis susitikimas su profesore iš Turkijos Menevis Uzbay Pirili, kuri kalbėjo apie ekologinio raštingumo mokymus Turkijoje (tema ”Žemės kalbos supratimas“) nuo 2018 metų. Kultūrinėje išvykoje į Bavarijos miško nacionalinį parką susipažinome su gilias tradicijas turinčio Bavarijos miško naudojimo kultūra. Parke yra bene didžiausia Vokietijoje retų paukščių ir žvėrių koncentracija, kuriasi mišrieji kalnų miškai, veša plačialapiams miškams būdingos žolės, gausu įvairių grybų, teritorijoje susitelkę apie 14000 organizmų rūšių. Taip pat lankėmės atsinaujinančių išteklių kompetencijų centre „Konaro“, kuris ieško naujų išteklių panaudojimo būdų (atsinaujinantys ištekliai iš žemės ūkio ir miškininkystės turi didelį potencialą). Centro reikšmė didelė, nes klimato kaita ir energetikos transformacija verčia ieškoti saugių ir klimatui nekenksmingų alternatyvų. Apsilankymas Štraubingo atliekų rūšiavimo centre atskleidė atliekų tvarkymo paslaugų tvarumą ir prieinamumą Vokietijoje, išplėtotą komunalinių atliekų rūšiavimo surinkimo infrastruktūrą.
Pakutinę vizito dieną buvo aptartos tolimesnės projekto įgyvendinimo veiklos, susitarta dėl kitų susitikimų datų bei mokinių įtraukos į projekto veiklas.