Ką veikia matematikos mokytojai, kai mokiniai atostogauja?
mokytoja Birutė Barauskienė
Ką veikia mokytojai, kai mokiniai atostogauja? Mokytojams mokinių atostogos – laikas daugiau bendrauti, dalintis, džiaugtis ir mokytis. Mokytis ne tik iš knygų, bet ir vieniems iš kitų. Šių rudens atostogų metu lapkričio 3 dieną į Lazdijų r. Veisiejų Sigito Gedos gimnaziją susirinko Lazdijų rajono savivaldybės ir Kalvarijos savivaldybės matematikos mokytojai. Čia vyko seminaras ,,Gerosios patirties sklaida, mokant matematikos“.
Gausiai susirinkusius seminaro dalyvius pasveikino gimnazijos direktorė Angelė Mizerienė, palinkėjo kūrybiškumo ir gerų idėjų.
,,Integruoti – tai ugdyti vientisą asmenybę“ – taip pavadino savo pranešimą Kalvarijos savivaldybės Jungėnų pagrindinės mokyklos matematikos mokytoja Roma Berteškienė. Ji pristatė keletą mokykloje vykdomų integruotų projektų: ,,Gaminame ir skaičiuojame“(matematika, technologijos), ,,Europos valstybių plotai“ (matematika, geografija), ,,Mano kelionė“ (matematika, lietuvių k., geografija, informacinės technologijos), ir pasidžiaugė, kad mokiniai tokių projektų laukia, noriai juose dalyvauja. Sangrūdos gimnazijos matematikos mokytoja Aldona Dragūnienė savo patirtį, kaip atpažinti gabius mokinius, kaip juos mokyti ir ruošti olimpiadoms, atskleidė pranešime ,,Motyvuotų ir gabių mokinių mokymas“. Krosnos mokyklos matematikos mokytoja Lina Adomavičienė savo pranešime ,,Standartizuotų testų svarba ugdymo procese“ analizavo, kaip standartizuotų testų rezultatus naudoja planuodama ugdymo turinį, siekdama mokinio pažangos. Tik pažvelgus į pranešimo pavadinimą ,,Sigito Gedos biografija matematikos uždaviniuose“, galima nuspėti, kad Lazdijų r. Veisiejų Sigito Gedos gimnazijos matematikos mokytoja Birutė Barauskienė dalinsis patirtimi, kaip kūrybiškai su poeto biografija galima supažindinti ir matematikos pamokose. Mokytoja pristatė dvi parengtas pamokas. Pranešimą ,,Mokinių kūrybiniai darbai“ paruošė Lazdijų r. Veisiejų Sigito gimnazijos matematikos mokytoja Dana Baranauskienė. Ji kalbėjo apie mokinių kūrybiškumo ugdymą, pristatė mokinių parengtus darbus bei džiaugėsi, kad turi mokinių, kurie noriai rengia tokius darbus ir sėkmingai dalyvauja įvairiuose konkursuose.
Po išklausytų pranešimų diskusijos tęsėsi prie kavos puodelio.
Pasigrožėję gimnazijos gražiai sutvarkyta aplinka ir vidaus erdvėmis, seminaro dalyviai nuvyko į Veisiejų regioninio parko rūmus.
Apibendrindama seminarą Lazdijų Švietimo centro metodininkė Daiva Kizelienė palinkėjo, kad užsimezgęs dviejų kaimyninių savivaldybių matematikos mokytojų gražus bendradarbiavimas ir dalijimasis gerąja patirtimi toliau tęstųsi.
Mokytojai dirba, kad pamokos būtų įdomesnės, patrauklesnės, kad mokiniai būtų pilnaverčiai besikeičiančios visuomenės piliečiai.